MIKROBIOM, czyli ”SUPERORGANIZM JELITOWY”

MIKROBIOM, czyli ”SUPERORGANIZM JELITOWY”

Jesteście gotowi na następną dawkę absolutnie niestandardowej wiedzy?

No to zaczynamy!

Czy wiecie, że mikrobiom, czyli mikroorganizmy jelitowe człowieka mogą ważyć nawet 2 kg ?

Czy zdajecie sobie sprawę, że za każdym razem, gdy jecie równocześnie odżywiacie swój mikrobiom, a on w zamian wytwarza substancje mające na was wpływ?

I, że w skład mikrobiomu wchodzą grupy mikroorganizmów, z których jedne są dla nas pożyteczne, a inne mniej?

 

Naszym zadaniem jest nauczyć się zjadać takie pokarmy, żeby pożyteczne dla nas mikroorganizmy miały się dobrze! 😊

 

Mikrobiom ma wpływ na wszystko w naszym organizmie:

  • Na procesy trawienia oraz wchłaniania witamin i minerałów
  • Ma związek z układem immunologicznym, decydując o stanie odporności
  • Również na psychikę, pracę mózgu i funkcjonowanie układu nerwowego
  • Jest pomocny w leczeniu otyłości
  • Pomaga w utrzymaniu zdrowego stanu cery

 

Prawidłowy skład mikrobiomu może zostać zniszczony przez:

  • złą dietę ( cukry proste, konserwanty, przetworzoną żywność) ,
  • przebyte infekcje,
  • antybiotyki,
  • a nawet stres!

Następuje „pustynninie jelita” tzn. ubywa dobrych bakterii jelitowych i tego wszystkiego co one dla nas produkują ☹

Nie tak łatwo odbudować mikrobiom. Na przykład po antybiotykoterapii może to trwać nawet 6-10 miesięcy!

 

PAMIĘTAJ

W zależności od tego co jesz, odżywiasz lub niszczysz swoje dobre bakterie co oznacza, że będziesz się czuć, albo dobrze, albo źle.

Uważaj zatem co wkładasz do ust!

 

Łatwo zapamiętać co jeść, aby wspierać zdrowie jelit:

  • Fermentowane napoje mleczne: kefir, kwaśne mleko, maślanka, jogurt bez dodatków
  • Kiszonki: kapusta, ogórki, zakwas buraczany, naturalny kwas chlebowy
  • Duże ilości warzyw i owoców
  • Dostarczać błonnik pokarmowy w pełnoziarnistych produktach zbożowych
  • Używać przypraw takich jak: KURKUMA, imbir, cynamon, czarny pieprz, pieprz Cayenne, oregano, mielone goździki – antyzapalne składniki diety działające na wzrost pożytecznych bakterii

 

Czasem jednak to nie wystarczy i wtedy należy wspomóc nasz organizm suplementacją probiotykami, czyli żywymi drobnoustrojami dającymi korzystny efekt zdrowotny.

JUŻ TERAZ WIESZ, ŻE ZDROWE JELITA TO ZDROWY ORGANIZM!

A zatem do dzieła!

Wszystko zależy od twoich wyborów!

Sięgnij po naturalny jogurt, zjedz porcję surowych warzyw, a może wolisz ogórka kiszonego!!

Ta strona korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania.